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DIY Art shop, London

Exploring the medium that has a different nature of time than animation.
アニメーションとは違う時間の性質を持つメディアを模索してみた。
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The Fable of the Magic Fruits is a picture book narrative format artwork that will be printed in a nine-page, complete schedule on everyday items. Completed as of July 2019, page 1 and page 2 have been carefully hand-printed by the artist on the medium of T-shirts. We know the correct way to enjoy artworks is to preserve it properly with good care so that it doesn’t loose the quality and keep its value. But daily commodities are worn out and lose their shape as they are supposed to be used. Does it mean there’s no value in everyday items because they are disappearing? I don’t think so at all. The Fable of the Magic Fruits is a work that, unlike digital works, transforms itself. By wearing them, the work is transformed into an experience in the user’s mind, and the original container (T-shirts) is transformed and consumed and disappears. It can be sublimated as a work named Experience, which has a different flow of time than a digital work. A “work of art” to be appreciated as an object is one form, but I am exploring the possibility of a “work of art” (in my case, a “story”) as something to coexist with, and a work of art as a story that changes with the flow of time, along with the person who owns it. In the same way that our days can be recognized as narrative by the continuity of fragments, I wanted to use everyday objects and feed fragmented narratives into the everyday. 

The Fable of the Magic Fruitsは日用品に9ページで完結する予定で印刷していく絵本物語形式の作品です。2019年7月時点で完成しているpage1とpage2はTシャツという媒体にアーティストにより丁寧にハンドプリントされています。我々の知る「アート作品」というものは壊れないようにちゃんと保存し価値を持続させるというのが正しい使用方法だけど、日用品は使用する事により消耗し形をなくして消えていってしまう。だからといって消えてしまう日用品は価値が低いのか?というと、決してそうではないと思う。映像作家としてデジタル作品を作ると、データの中で作品は色褪せる事なく、いつまでも生き続ける事ができる。 The Fable of the Magic Fruitsはデジタル作品と違い、形が変形していく作品。着用する事で作品が経験として使用者の頭の中に変換され、元の入れ物(T-shirts)は形をかえ消耗され消えていく。それはデジタル作品とは違う時間の流れを有する、経験という名前の作品として昇華できる。対象物として鑑賞する「作品」も一つの形だけど、共存するものとしての「作品」(私の場合は「物語」)、そして時間の流れと共に、所有している人と共に変化していく物語としての作品の可能性を探っている。私たちの毎日が断片の連続性により物語のように認識できるのと同じように、日常のものを使用し、日常の中に断片化された物語を送り込みたいと思っていた。
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